|
|
Michał Jaczyński: Recepcja twórczości Władysława Żeleńskiego w latach 1857–1939
![]() Do dziś nie powstała żadna praca traktująca szerzej o recepcji twórczości Żeleńskiego, co jest swoistym paradoksem, jako że za życia Władysława Żeleńskiego pisano o nim bardzo wiele. W samym tylko czasopiśmiennictwie z lat 1857–1939 (wyłączając dzienniki) znaleźć można prawie 850 artykułów i wzmianek prasowych o kompozytorze, wliczając w to materiały napisane bądź autoryzowane przez niego samego (np. wywiady). Korpus owych źródeł, stanowiący podstawę niniejszego opracowania, należy traktować nie tylko jako zasób informacji o muzyce Żeleńskiego i jej społecznej recepcji, ale i nie mniej istotną podstawę relacji na temat dziejów polskiej krytyki muzycznej. (Z autorskiego wstępu do książki)
|
You can translate the content of this page by selecting a language in the select box below.
Zaloguj się
Koszyk
Nowości
- Violetta Kostka: Muzyka Pawła Szymańskiego w świetle poetyki intertekstualnej postmodernizmu
- Marina Toffetti (ed.): Studies on the reception of Italian music in central-eastern Europe in the 16th and 17th century
- Jakub Gołąbek: Msze czterogłosowe (The Masses for Four Voices)
- Robert Anderson: Set your Heart on Books
- Oficjum o św. Wacławie. Gloriose Dei martyr