Producenci

Cenniki do pobrania

Jakub Gołąbek: Msze czterogłosowe
Cena: 52,50 zł
szt.
Jakub Gołąbek: Msze czterogłosowe

Tom siódmy serii MECCA zawiera zbiór sześciu mszy czterogłosowych. Skomponowane zostały przez działającego w krakowskiej kapeli katedralnej w latach 1774-1789 Jakuba Gołąbka. Należą one do typu sine Credo – obejmują części: Kyrie, Gloria, Sanctus i Agnus Dei.

Do edycji dołączone jest nagranie dwóch mszy, dokonane przez Zespół Męski Gregorianum. Specjalizuje się on w wykonawstwie muzyki renesansowej, zarówno świeckiej jaki i sakralnej. Zdobywał uznanie na festiwalach poświęconych muzyce dawnej.

The seventh volume of the MECCA series contains collection of six 4-voice Masses. They were composed by Jakub Gołąbek, who was active in the Cracow Cathedral ensemble probably between 1774-1789. Gołąbek's 4-voice Mass cycles are of the sine Credo type; they include Kyrie, Gloria, Sanctus and Agnus Dei.

This edition includes records of two Masses by Men's Vocal Ensemble Gregorianum. They specialize in early music, both religious and secular. The group gained recognition during many early-music festivals.

Dostępność:
dostępny
  • nowość
Robert Anderson: Set your Heart on Books
Cena: 45,00 zł
szt.
Robert Anderson: Set your Heart on Books

The title of this book comes from ancient Egypt. Much advice for the New Kingdom schoolboy has survived. He was recommended above all to set his heart on books (or rather papyrus rolls). Alternatives were dismal. He might take to wine, women, and song, beating time on his paunch, tumbling finally into the gutter.

Dostępność:
dostępny
  • nowość
Oficjum o św. Wacławie. Gloriose Dei martyr
Cena: 52,50 zł
szt.
Oficjum o św. Wacławie. Gloriose Dei martyr

Tom szósty serii MECCA zawiera oficjum o św. Wacławie. Dwa najstarsze zapisy utworu pochodzą z przełomu XIII i XIV wieku. Pierwszy z nich, przeznaczony na święto wrześniowe, znajduje się w antyfonarzu wawelskim, datowanym przez Barbarę Miodońską na lata 1300–1320. Drugi pochodzi z Breviarium notatum zachowanego w bibliotece opactwa St. Paul im Lavanttal w Karyntii. Oficjum Gloriose Dei martyr publikowane jest w całości po raz pierwszy. Wydanie zawiera teksty do oficjum krakowskiego oraz praskiego wraz z tłumaczeniem na język polski.

 

The two oldest versions of the office come from the turn of the thirteenth and fourteenth centuries. The first of them, intended for the September feast day, is to be found in a Wawel antiphonary, dated by Barbara Miodońska to the years 1300–1320. The second comes from Breviarium notatum preserved at the library of the Sankt Paul im Lavanttal Abbey in Carinthia. The office Gloriose Dei martyr is being published in full for the first time.

Dostępność:
dostępny
  • nowość
Michał Jaczyński: Recepcja twórczości Władysława Żeleńskiego w latach 1857–1939
Cena: 42,00 zł
szt.
Michał Jaczyński: Recepcja twórczości Władysława Żeleńskiego w latach 1857–1939

Do dziś nie powstała żadna praca traktująca szerzej o recepcji twórczości Żeleńskiego, co jest swoistym paradoksem, jako że za życia Władysława Żeleńskiego pisano o nim bardzo wiele. W samym tylko czasopiśmiennictwie z lat 1857–1939 (wyłączając dzienniki) znaleźć można prawie 850 artykułów i wzmianek prasowych o kompozytorze, wliczając w to materiały napisane bądź autoryzowane przez niego samego (np. wywiady). Korpus owych źródeł, stanowiący podstawę niniejszego opracowania, należy traktować nie tylko jako zasób informacji o muzyce Żeleńskiego i jej społecznej recepcji, ale i nie mniej istotną podstawę relacji na temat dziejów polskiej krytyki muzycznej.

(Z autorskiego wstępu do książki)

Dostępność:
dostępny
  • nowość
Franciszek Lilius: Opera omnia II: Motetti, Concerti, Aria e Toccata
Cena: 32,00 zł
szt.
Franciszek Lilius: Opera omnia II: Motetti, Concerti, Aria e Toccata

W niniejszym zeszycie zaprezentowano wszystkie zachowane, w tym niekompletnie i szczątkowo, motety, pieśni, małogłosowe oraz wielkoobsadowe koncerty kościelne, a także utwory instrumentalne Franciszka Liliusa. Dodano również „Aneks” zawierający cztery teksty słowne utworów okolicznościowych, które Lilius najprawdopodobniej umuzycznił.

This volume presents all the preserved motets, hymns, small and large ensemble church concertos, as well as instrumental works by Franciszek Lilius, including those surviving in incomplete and vestigial form. We have also added an „Annex” containing four texts of occasional works which were most probably set to music by Lilius.

Dostępność:
na wyczerpaniu
  • nowość
Franciszek Lilius: Opera omnia I: Missae
Cena: 32,00 zł
szt.
Franciszek Lilius: Opera omnia I: Missae

W niniejszym zeszycie zaprezentowano wszystkie zachowane, w tym również niekompletnie, msze Franciszka Liliusa. Trzy z nich są polichóralne, pozostałe cztery przeznaczone na jeden chór o obsadzie a voce pari.

This issue presents all the preserved masses by Franciszek Lilius, including the incomplete ones. Three of them are polychoral, the remaining four are intended for a single choir a voce pari.

Dostępność:
na wyczerpaniu
  • nowość
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej
Cena: 32,00 zł
szt.
Anna G. Piotrowska: Nie tylko cygańska. Studium o rapsodii muzycznej

Czym jest rapsodia? Jak ją postrzegano, jak o niej pisano na przestrzeni dziejów? W jaki sposób ją definiowano? Czym się wyróżnia, co stanowi jej kwintesencję? I dlaczego wciąż warto o rapsodii mówić, badać meandry jej przeszłości, spekulować na temat jej przyszłości oraz zgłębiać tajniki jej niezaprzeczalnego czaru: uroku zaklętego w specyficznym ‘rapsodycznym’ – porównywalnym z ‘cygańskim’ – charakterze?

Dostępność:
dostępny
  • nowość
Paulina Tkaczyk: Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera Na przykładzie zbioru Sonat klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmem
Cena: 30,00 zł
szt.
Paulina Tkaczyk: Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera Na przykładzie zbioru Sonat klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmem

Podstawowym przedmiotem rozważań pracy zatytułowanej Stylistyczna różnorodność w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera na przykładzie zbioru Sonat klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmemSonaty klawesynowe op. 1 Christlieba Siegmunda Bindera, wydane drukiem w 1759 roku. To bardzo oryginalne i ciekawe kompozycje, z jednej strony sięgające epoki baroku, z drugiej, ukazujące już formę sonaty klasycznej. Celem pracy było zaprezentowanie fenomenu artystycznego zapomnianego przez minione dwieście lat drezdeńskiego kompozytora.

Dostępność:
dostępny
  • nowość
 

Zaloguj się

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Sklep jest w trybie podglądu

Click Shop | Hosting home.pl